- TBC (Total Body Condition) 
 

Moduł zajęć fitness, którego głównym zadaniem jest kształtowanie siły i wytrzymałości mięśni zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała. 

Charakterystyczną cechą TBC jest szerokie zastosowanie przyrządów i przyborów, zwiększających opór w czasie ćwiczeń. Różnego typu ciężarki dłoniowe (hantle), elastyczne taśmy, ekspandery, czy obciążniki na przeguby rąk i nóg służą nie tylko zwiększaniu intensywności ćwiczeń, ale są równocześnie ich uatrakcyjnieniem.

Celem tej formy zajęć jest zaangażowanie do pracy jak największej liczby grup mięśniowych.

Czas trwania zajęć TBC to 60 minut.

- ABT (Abdominal, Buttocks, Thighs - brzuch, pośladki, biodra)


ABT to zestaw ćwiczeń pozwalających wyrzeźbić dolne partie ciała. Zajęcia tego typu są jedną z form aerobiku "MUSCLE", czyli ćwiczeń, które mają na celu poprawę siły, elastyczności i kształtu mięśni. Oprócz tego ABT wpływa również na spalanie tkanki tłuszczowej.
Sa to zajęcia o średniej intensywności, które polegają głównie na wielokrotnym powtarzaniu ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają zapewnić płaski brzuch, jędrne pośladki oraz smukłe uda. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają także miejsca, w których pojawia się cellulit. W trakcie zajęć często wykorzystuje się różne przybory, jak ciężarki, gumy.
Zajęcia są spokojne i statyczne, więc polecane są dla osób, które dopiero rozpoczynają program treningów oraz dla tych, którzy chcą skupić się na wyrzeźbieniu dolnych partii ciała.
Ze względu na umiarkowaną intensywność ćwiczeń, ABT polecane są osobom w każdym wieku, a także tym, które mają przeciwskazania zdrowotne do wykonywania intensywnych wysiłków. Trening ten nie obciąża bowiem kręgosłupa ani stawów.

Czas trwania zajęć to 60 minut.

 

 

- Pilates

 

To gimnastyka dla każdego, bez względu na wiek i poziom sprawności ruchowej. Metoda - łącząca w sobie dobrodziejstwa jogi, baletu i ćwiczeń siłowych - ma przede wszystkim na celu stworzenie równowagi w ciele. Ćwiczenia wykonywane przy wolnej muzyce wprowadzają w dobry nastrój, relaksują i wyciszają.

Pilates jest wyjątkowy dlatego, że:
- wyszczupla i jednocześnie wysmukla sylwetkę,
- poprawia elastyczność ciała,
- zwiększa siłę mięśni brzucha, pośladków, pleców i bioder,
- poprawia stabilność kręgosłupa i przywraca prawidłową postawę ciała,
- uczy prawidłowego, pełnego oddechu,
- rozluźnia ramiona, kark i górną cześć pleców,
- poprawia koordynację ruchową i równowagę,
- pomaga zapobiegać bólom i zwyrodnieniom,

W ten sposób spełnione są obietnice twórcy metody, Josepha Hubertusa Pilatesa, który twierdził, że "Pilates w zamiarze jest zestawem ćwiczeń dających ci giętkość, naturalną grację i sprawność, która będzie doskonale odzwierciedlona w sposobie w jakim chodzisz, bawisz się i pracujesz"

Czas trwania zajęć 60 minut.

- Fat Burning Class (spalacz tłuszczu) 

Podstawowym celem tej formy treningu jest efektywne spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Fat Burning jest bliźniaczo podobny do zajęć HI LO, gdyż zawiera zarówno kroki statyczne, jak i choreografię. Podstawową różnicą jest czas trwania zajęć oraz ich intensywność.

Choreografia stanowi główną część treningu, która zajmuje znaczny jego czas i może trwać nawet do 50 minut.

 

Czas trwania całych zajęć Fat Burning to 75 minut.

 

 

- Body Ball 

Body ball (fitball ) to bardzo popularne zajęcia w klubach fitness. Zajęcia z piłkami (najczęściej o średnicy 65 cm.) w dużej mierze polegają na balansowaniu na piłkach, do czego konieczne jest nauczenie się zachowania równowagi i prawidłowej postawy ciała, co z kolei wymusza na mięśniach naszego ciała bardziej wytężoną pracę.

Ćwiczyć przy pomocy piłek mogą wszyscy, niezależnie od wieku i stopnia wygimnastykowania. Na piłce można siedzieć, leżeć, opierać się, a każde ćwiczenie angażuje głębokie partie mięśni. Dzięki temu, że większość ruchów odbywa się w oparciu o piłkę, odciążone zostają stawy kolanowe i zmiejsza się ryzyko odniesienia kontuzji.
Ćwiczenia na piłkach to doskonała gimnastyka dla kręgosłupa, przez co nie bez powodu osoby, które mają z nim kłopoty, w ramach ćwiczeń rehabilitacyjnych, ćwiczą właśnie na piłkach. Prostując kręgosłup poprawiamy krążenie, co skutkuje zmiejszeniem, a nawet zlikwidowaniem bólów pleców.
Ponadto trening na piłkach to doskonała zabawa, która daje sporo frajdy. Ćwicząc poprawiamy sobie humor, wydzielają się endorfiny, a my jesteśmy po prostu szczęśliwsi i radośniejsi.


Czas trwania zajęć to 60 min.

 

- Gimnastyka korekcyjna wad postaw u dzieci i młodzieży 

Coraz większa liczba przypadków wad postawy u dzieci sprawia, że istnieje potrzeba ich korygowania.

Fitness Studio Marta, wychodząc naprzeciw tyn problemom organizuje zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich. Celem ćwiczeń jest skorygowanie wady postawy i tym samym doprowadzenie sylwetki do stanu prawidłowego. Aby cel ten został osiągnięty, dziecko podczas zajęć powinno opanować umiejętność prawidłowego wykonywania ćwiczeń oraz systematycznie je powtarzać. Specjalista gimnastyki korekcyjnej stosuje na zajęciach różne metody i formy pracy, co znacznie uatrakcyjnia ich przebieg. Dlatego też, oprócz metody ścisłej, stosuje się formę zabawowo-naśladowczą, opowieści ruchowej, przy muzyce i z wykorzystaniem przyrządów.

Zajęcia obejmują:

* wady kręgosłupa (plecy płaskie, plecy okrągłe, plecy wklęsłe, plecy okrągło-wklęsłe, boczne skrzywienie kręgosłupa - skolioza)
* wady klatki piersiowej (klatka piersiowa kurza, klatka piersiowa lejkowata)
* wady kończyn dolnych (wady stóp: płaskostopie, stopa koślawa, stopa szpotawa, stopa wydrążona; wady kolan: kolana koślawe, kolana szpotawe


Niebędne jest potwierdzenie od lekarza pediatry lub ortopedy o istnieniu wady i jego rodzaju. Znacznie ułatwia to rehabilitantowi przeprowadzenie zajęć, które okażą się możliwie najefektywniejsze.

 

Czas trwania zajęć to 45 min.

 
 

 

- Gimnastyka kręgosłupa

 

Gimnastyka kręgosłupa jest wyjątkową formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch spełnia przede wszystkim wymagania terapeutyczne.
Stosowanie ćwiczeń leczniczych skierowane jest głównie na leczenie usprawniające w zespołach bólowych w obrębie wszystkich odcinków kręgosłupa, jak również korygowanie wad postawy. Ponadto gimnastyka kręgosłupa pomaga:

 

* utrzymać i wzmacniać siłę mięśni, zachowując pełną ich długość

* zachować pełen zakres ruchu w stawach
* poprawiać krążenie
* utrzymać dobrą czynność układu oddechowego i nerwowego
* poprawiać koordynację nerwowo-mieśniową

Wskazaniem do uczestniczenia w gimastyce kręgosłupa są przede wszystkim:

 

* zespoły bólowe dolnego oraz szyjnego odcinka kręgosłupa (siedzący tryb życia, siedząca praca)
* zespoły bólowe kręgosłupa u osób otyłych
* skolioza, czyli boczne skrzywienie kręgosłupa
* wady postawy (np. plecy okrągłe, wklęsłe)
* zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa 

Zajęcia z gimnastyki kręgosłupa prowadzone są z wykorzystaniem dużych piłek rehabilitacyjnych o średnicy 65 cm, które dodatkowo odciążając stawy, przynoszą ulgę i są bezpieczne dla kręgosłupa. 

 

Czas trwania zajęć to 60 min.

- Zumba

 

ZUMBA to połączenie tańców latynoamerykańskich, prosto z serca Karaibów i Południowej Ameryki, z aerobikiem. Łączy ona w sobie bowiem energetyczną i motywującą muzykę z wyjątkowo prostymi krokami oraz układami tanecznymi, a ćwiczenia opierają się na zasadzie, że zajęcia powinny sprawiać przyjemność i być łatwe do wykonania.  ZUMBA to nie tylko zajęcia fitness poprawiające sylwetkę i pozwalające na zrzucenie wagi w bardzo miły i wdzięczny sposób, ale to przede wszystkim ŚWIETNA ZABAWA. 

 

ZUMBA jest bardzo efektywna jako trening cardio, gdyż łączy zabawę z wysiłkiem, poprawia samopoczucie, wyzwala pozytywną energię oraz rzeźbi i ujędrnia nasze ciało. Dzięki godzinie dynamicznych ćwiczeń o zmiennej intensywności możemy spalić aż 600 kcal . Mówiąc krótko ZUMBA to zajęcia, podczas których każdy uczestnik świetnie się bawi, a przy tym pracuje nad osiągnięciem doskonałej formy fizycznej.

 

ZUMBA jest dla każdego bez względu na wiek, płeć i kondycję. Łatwe do naśladowania kroki taneczne, urozmaicona kompozycja ruchów i energetyczna muzyka wszystkich wprawia w optymistyczny nastrój i pobudza do zabawy. Łatwe ćwiczenia sprawiają przyjemność, a każdy daje z siebie tyle, ile może.

 

Czas trwania zajęć: 60 min

 

 

 

 

 

gpEasy modified by Jarotech © 2012